Jessicas Blogg
Skriv dig till framgång
Här delar jag kontinuerligt med mig av skrivtips som både underlättar ditt eget skrivande, men också tar dig framåt mot målet att dina texter ska attrahera din målgrupp.
10 effektiva call-to-actions som hjälper dig att faktiskt sälja med dina texter
En cta är en av de mest kritiska delarna av varje text du vill sälja med. En välformulerad cta kan vara skillnaden mellan en intresserad läsare och en betalande kund.
Copywriting för sociala medier – så skapar du engagerande innehåll som konverterar
Du får fem effektiva strategier för hur du bäst skriver copywriting i sociala medier. Strategier som kan hjälpa dig att öka dina konverteringar och nå de mål du har satt upp för just dig.
Hemligheterna bakom rubriker som lockar
En riktigt bra rubrik kan fånga din läsares (aka målgrupps) uppmärksamhet på studs. Det är alldeles möjligt. Hur du ger dig själv de bästa förutsättningarna för att skriva en skrollstoppande rubrik ska jag försöka bena ut för dig i den här artikeln.
Att skriva lockande texter – 5 tips
För att en text ska sälja åt dig behöver du först och främst skriva så att du lockar din läsare. Så att hen blir attraherad. Och det är svårt.
Vill du sälja med dina texter? Skriv inkluderande.
Att skriva inkluderande gör att dina texter når och också pratar med en bredare publik. Viktigt av många skäl, inte minst när du skriver texter i syfte att sälja.
Hitta rätt tonalitet i dina texter
Innan du börjar ”arbetet” med att definiera din tonalitet är det – som alltid – viktigt att ha koll på din målgrupp. Du bestämmer i vilken riktning din läsare ska gå.
5 tips för dig som vill skriva texter som säljer
Du som driver företag vill kunna leva på din business. Så klart. I inlägget bjuder jag på fem effektiva tips på hur du skriver texter som faktiskt säljer.
Skriv oemotståndliga texter
En oemotståndlig text är som en bro mellan dig och dina läsare – din målgrupp – varför det alltid bör vara din strävan. Skapa din text med hjälp av byggstenar.
Våga LinkedIn
Om du är soloprenör som jag, så våga LinkedIn. Jag säger våga då jag vet det för många handlar om just brist på mod. Och jag förstår. Jag har själv varit där.
Är det FF hos dig?
Jag hoppas det. Att du ägnar dig åt FF. Inte FF i den betydelsen termen innebar i tonåren men FF-metoden. Kanske känner du redan till den? Om inte ska du jag berätta.
Så kommer du runt skrivkrampen
Drabbas du av skrivkramp då och då? Att kunna hantera skrivkrampen effektivt är relativt avgörande för att kunna upprätthålla en konsekvent och produktiv skrivprocess.
Så skriver du text som attraherar
För att kunna attrahera din målgrupp behöver du ha god kunskap om den. Din målgrupp är dina potentiella, eller befintliga, kunder. Dem behöver du vara rädd om.
Så sätter du textens struktur
En välstrukturerad text gör det så mycket lättare för din läsare att förstå vad du vill säga med dina texter. Det ökar med andra ord chansen för dig att nå fram till din målgrupp.
Sätt ditt unika fingeravtryck på din text
Att sätta ditt fingeravtryck i din text – är det ens möjligt? Japp. Det är din röst som är ditt fingeravtryck i dina texter.
Våga vara personlig i dina texter
Vad står du för? Vilka egenskaper har du? Bättre och mindre bra? Våga dela de mindre bra också. Ingen vill jobba med en felfri powermänniska, eller hur. De finns förresten inte ens.