Jessicas Blogg
Skriv dig till framgång
Här delar jag kontinuerligt med mig av skrivtips som både underlättar ditt eget skrivande, men också tar dig framåt mot målet att dina texter ska attrahera din målgrupp.
Så skriver du text som attraherar
För att kunna attrahera din målgrupp behöver du ha god kunskap om den. Din målgrupp är dina potentiella, eller befintliga, kunder. Dem behöver du vara rädd om.
Så sätter du textens struktur
En välstrukturerad text gör det så mycket lättare för din läsare att förstå vad du vill säga med dina texter. Det ökar med andra ord chansen för dig att nå fram till din målgrupp.
Sätt ditt unika fingeravtryck på din text
Att sätta ditt fingeravtryck i din text – är det ens möjligt? Japp. Det är din röst som är ditt fingeravtryck i dina texter.
Våga vara personlig i dina texter
Vad står du för? Vilka egenskaper har du? Bättre och mindre bra? Våga dela de mindre bra också. Ingen vill jobba med en felfri powermänniska, eller hur. De finns förresten inte ens.
Skriv och attrahera din målgrupp
Du behöver attrahera din målgrupp för att bygga relation. Relation är A & O när du vill sälja med text. Och din målgrupp är din skattkista.
Rensa ogräsorden för en bättre text
Att låta en rabatt gro igen må vara hänt, men att skapa en text och lämna den full av ogräsord är verkligen inte att rekommendera. Den blir både svårläst och brister i trovärdighet.
Fem misstag du bör undvika när du skriver texter som säljer
Att skriva och att skriva så du säljer är inte riktigt samma sak. Det finns många härliga texter som inte säljer. Hur bra de än är. Och det finns flera fällor att ramla i.
Konsten att skriva texter som säljer
Säljer du inte har du inget företag, då har du en hobby. Jag vet inte hur du har det men jag behöver ingen ny hobby för tillfället. Jag behöver texter som säljer mitt erbjudande.
Hitta din röst och låt den synas i dina texter
I en text syns din röst mellan raderna. Eller, den bör göra det. Du bör lägga dig vinn om att hitta din röst och låta den genomsyra dina texter.
Det svåraste med att skriva – är inte att skriva
Det svåraste med att skriva är faktiskt inte som många tror att just skriva. Det svåra är att med din text lyfta fram ett budskap och skapa en känsla hos läsaren.
Varför du behöver skriva som du – och hur
Det svåraste med att skriva är faktiskt inte som många tror att just skriva. Det svåra är att med din text lyfta fram ett budskap och skapa en känsla hos läsaren.
Varför är det så viktigt för dig som entreprenör att faktiskt kunna skriva?
Förutom att det är guld att skriva texter som attraherar och säljer finns flera svar på frågan. Jag ger dig tre anledningar till varför du bör ta ditt skrivande på allvar.
Var eller vart – är det ens någon skillnad?
Den kanske i särklass vanligaste frågan jag får. Och svar ja. Det är skillnad i betydelse av de båda orden. Förutom att jag förklarar skillnaden bjuder jag på en enkel minnesregel.
Ner eller ned?
Hur stor är skillnaden i ordens betydelse? Egentligen. Nja, inte så värst. Mer än att det ena är mer formellt. Det viktiga är inte vad du väljer. Det viktiga är att du är konsekvent.